Jumlah Paparan Halaman

Khamis, 15 Disember 2011

Alam Semesta Sudah Ada Sebelum Big Bang



                   Kebanyakan ilmuan percaya bahawa alam semesta tercipta daripada Big Bang yang terjadi berbilion bilion tahun dahulu.Bintang dan galaksi tercipta 300 juta tahun selepas Big Bang .Sementara matahari dicipta 3.7 juta tahun dahulu. 


            Namun Profesor Roger Penrose dari Oxford University dan Profesor Vahe Gurzadyan di Armenia memiliki pendapat lain.Mereka berpendapat bahawa alam semesta ini terjadi sebelum Big Bang.Mereka berkata bahawa alam ini tercipta daripada proses dinamakan siklus aeon ,yang bererti masa atau kehidupan.Dalam siklus tersebut ,terjadi peristiwa alam yang berhujung pada suatu aeon dan dimulai aeon baru......


                  Pendapat itu dilontarkan setelah melihat citra yang ditampilkan wilkison microvave Anisotophy  Prob .Para ilmuan menemukan 12 contoh lingkaran kosentris yang memiliki lima cincin lima "cincin "yang boleh menjadi petunjuk adanya lima peristiwa masif dalam sejarah.


                Mereka percaya,bahawa cincin itu menunjukan radiasi gelombang yang berasal dari peristiwa alam yang supermasif dari aeon sebelum big bang terakhir (13,7 bilion tahun dahulu).Oleh yang demikian ,mereka mengatakan bahawa siklus aeon dimanipulasi oleh alam supermasif tersebut..


               Pendapat kedua dinamai sebagai"Conmorfal Cyclic Cosmosology".Dalam peristiwa alam yang supermasif ini,black hole akan memakan galaksi yang sudah mati .Ketika semuanya termakan maka ,yang tinggal hanya tenaga,maka sesuatu yang memicu terjadinya Big Bang berikutnya dan aeon atau kehidupan baru akan bermula.


               "Saya menyatakan bahawa aeon kita sekarang adalah seperti pemprosesan semula
suatu masa yang baru dimaknai sebagai masa depan di aeon sebelumnya sebenarnya Big Bang di aeon kita"kata Profesor Penrose........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan